Aktualności

15styczeń

Czy kupować nowe szyny czy stare użyteczne? Część 2.

Dodane 15 stycznia 2017 przez Witold Bardziński

 

W pierwszej części pisałem o zastosowaniu materiałów nowych – szyn kolejowych, wówczas kiedy można było spokojnie zastosować stare użyteczne, „leżące” obok. A co zrobić jak Inwestor upiera się, żeby zastosować nowe?

04styczeń

Czy kupować nowe szyny czy staro użyteczne? Część 1.

Dodane 4 stycznia 2017 przez Witold Bardziński

Czy można zamiast nowych szyn kupić szyny staro użyteczne? Uważam, że tak, przynajmniej w 90% jest to uzasadnione i nie tylko ekonomicznie, ale nawet zgodnie z najnowszymi trendami – chroniącymi naszą Ziemię przed globalnym ociepleniem.

22wrzesień

Komisja kolejowa użytkownika bocznicy po zaistnieniu poważnych wypadków, wypadków i incydentów kolejowych na bocznicy kolejowej.

Dodane 22 września 2016 przez Witold Bardziński

Ostatnio trochę łączyłem przyjemne z pożytecznym, odwiedziłem ulubioną Krynicę Morską (stąd zdjęcia), a przy okazji odwiedziłem kilka bocznic rozmawiając między innymi nad obowiązkiem regulacji prawnych podczas poważnych wypadków, wypadków i incydentów kolejowych na bocznicach. Taki przykład:

11lipiec

Wakacje! Słoneczko! Plaża… i UTK!!!

Dodane 11 lipca 2016 przez Witold Bardziński

Tak, Szanowni Państwo i Wasz urlop może być przerwany wezwaniem z Urzędu Transportu Kolejowego na które odpowiedzieć będzie potrzeba w ciągu 4 dni roboczych od daty otrzymania wezwania! Chyba, że…

09maj

Część dalsza Świadectwo Bezpieczeństwa Bocznicy za 10 lat.

Dodane 9 maja 2016 przez Witold Bardziński

Niedługo minie rok od wydanych ostatnio wiadomości. Można pomyśleć, że ktoś nakazał mi milczeć i nie rozpisywać się o winnych „wydania świadectwa bezpieczeństwa bocznicy za 10 lat”. Nic bardziej mylnego po prostu choroba spowodowała tą przerwę w pisaniu, a że najlepszym lekarstwem na wszystko jest czas i on też nakazuje nam iść dalej do przodu nie oglądając się wstecz, pozwolę sobie na krótkie zakończenie tematu.

25maj

ŚWIADECTWO BEZPIECZEŃSTWA, WYMÓG I POTRZEBA

Dodane 25 maja 2015 przez Witold Bardziński

GOPR0911

Tak ostatnio zachwycałem się Niemcami, zerknijmy na nasz zmieniający się krajobraz.

Na początku ubiegłego tygodnia na jednej z większych bocznic kolejowych Dyrektor Zakładu zapytał mnie „jak może nas ukarać Prezes UTK za brak świadectwa bezpieczeństwa bocznicy?”. Ciekawych odsyłam do ustawy o transporcie kolejowym art. 66, ja natomiast postaram się przekonać Państwa do tego, że warto mieć ten dokument w szczególności gdy się jest użytkownikiem bocznicy kolejowej.

15maj

O SZYNACH KOLEJOWYCH

Dodane 15 maja 2015 przez Witold Bardziński

IMG_1281

Foto 1. Nawet w kraju tak bogatym jak Niemcy, gdzie od bezpieczeństwa należy życie ich mieszkańców i dzieci stosowane są materiały staroużyteczne.

Szanowni Państwo, temat ciągle wraca, po ile są u was szyny kolejowe? Odpowiadam: „proszę określić coś bliżej, nowa czy staroużyteczna, typ szyny, stopień zużycia, gdzie transportować, a najlepiej napisać na e-mail – [email protected]”… I tak bez końca w 99 % kontakt po otrzymaniu informacji się urywa, żadnego dziękuję, nic… cisza…

20kwiecień

Cacko na kołach. Mercedes Unimog U423 pojazd szynowo – drogowy.

Dodane 20 kwietnia 2015 przez Witold Bardziński

0

Szanowni Państwo.
Wreszcie coś zobaczyłem co każdemu z nas przydałoby się nie tylko w pracy, ale nawet w dojeździe do pracy. W dojeździe do pracy dlatego, żeby nie było jak ostatnio. Ciężarówka brutalnie zajechała mi drogę. Chociaż winien kierowca przyjął mandat to trwa dyskusja pomiędzy ubezpieczycielami (inny ubezpieczyciel pojazdu inny naczepy) kto ma płacić? A tak bym miał Mercedesa Unimoga U423, może by się skończyło na jakimś otarciu lakieru, może parę „ciepłych” słów powiedziałbym winnemu kierowcy i pośpieszył z maksymalną prędkością 90 km/h do pracy.