Świadectwo bezpieczeństwa i statut bocznicy kolejowej – Kontrola UTK.
Dodane 12 listopada 2018 przez Witold BardzińskiDalej poruszam temat kontroli UTK – bo kontrola jak przyjdzie to nie, żeby pooglądać Regulamin i dziękujemy Państwu – Do widzenia! W ostatnim blogu kontrolerzy UTK „sprawdzali” Regulamin – dziś „sprawdzają” Świadectwo bezpieczeństwa i statut bocznicy kolejowej – Zapraszam.
F1
Dzień dobry, Szanownemu Państwu. Podobnie jak ostatnio Regulamin pracy bocznicy kolejowej podczas kontroli UTK podlega sprawdzeniu., to na podobnych zasadach sprawdzeniu podlega Świadectwo bezpieczeństwa i statut bocznicy kolejowej – Wymieniam w punktach:
- Wydanie świadectwa bezpieczeństwa.
Przykładowy zapis: Użytkownik bocznicy posiada świadectwo bezpieczeństwa dla użytkownika bocznicy kolejowej Nr 0??/UK/17 wydane 10 listopada 2017 r. ważne do 9 listopada 2022 r.
Zatrzymajmy się na tym punkcie. Sprawdźmy datę ważności naszego Świadectwa. Pamiętajmy, że wniosek o jego przedłużenie musimy złożyć 3 miesiące przed zakończeniem jego terminu ważności!!! A w ogóle to prace nad przedłużeniem Świadectwa zalecam rozpocząć pół roku przed końcem jego ważności – dlaczego? Bo możemy mieć już naprawdę nieaktualny Regulamin pracy bocznicy kolejowej i wyobraźmy sobie, że taki Regulamin złożymy w UTK! Tak po miesiącu dostaniemy odpowiedź z UTK np. w 14 punktach gdzie nasz Regulamin należy poprawić i termin przesłania poprawionego Regulaminu – 14 dni!!! Zdążymy? Może tak, tylko pamiętać musimy, że należy go uzgodnić z zarządcą linii kolejowej z którym bocznica nasza jest połączona np.. z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i tutaj nie wystarczy chociaż by się miało najpiękniejszy uśmiech i błyszczało by się biało kredowymi implantami do sekretarki – Regulamin przeglądają wszystkie służby zgodnie z obiegówką i trzeba mieć naprawdę dużo szczęścia aby to uzgodnienie uzyskać w ciągu 30 dni. Tak, że możemy otrzymać w tym czasie pismo UTK o odrzucenie naszego wniosku w związku z niewysłaniem odpowiedzi we wskazanym terminie. No i pozamiatane. Jest problem, szczególnie jak chcemy w tym okresie eksploatować bocznicę, bo niech coś się wydarzy, przeważnie tak jest… nie chcę krakać… ale mamy świadectwo już od 20 lat a tu nagle przerwa 1 miesiąc czy dwa i dochodzi do wypadku! Ale już nie kraczę… tylko doradzam – pół roku przed końcem ważności świadectwa bezpieczeństwa zaczynajmy działać!!!
Dlatego już mi się nie chcę dalej straszyć i krakać tym, którzy nie mają w ogóle świadectwa bezpieczeństwa bocznicy…
- Spełnienie warunków wydanie świadectwa bezpieczeństwa.
Przykładowy zapis: Kontrolowany spełnia warunki wydania świadectwa bezpieczeństwa dla użytkownika bocznicy.
Nie ma co się za dużo rozpisywać. Skoro dostaliście Państwo Świadectwo to warunki te spełniacie chyba, że okaże się we wniosku napisane co innego a rzeczywistość jest zupełnie inna np. grunt bocznicy nie jest własnością użytkownika bocznicy albo nie jest przez niego dzierżawiony.
- Weryfikacja zgodności prowadzonej działalności z zapisami w świadectwie bezpieczeństwa.
Przykładowy zapis: Kontrolowany prowadzi działalność zgodnie z posiadanym świadectwem bezpieczeństwa.
Tu podobnie jak w pkt. 2. Takie niebezpieczeństwo może być np. gdy napisaliście Państwo oświadczenie, załączając je do wniosku, że nie przewozicie Państwo na Waszej bocznicy materiałów niebezpiecznych, a taki materiał będziecie transportować, rozładowywać czy załadowywać to będzie to niezgodne z posiadanym świadectwem bezpieczeństwa. Wtedy może być to bardzo surowo ukarane. Ale co mnie tak kusi do krakania i karania… jeszcze dzisiaj w przededniu Święta Niepodległej!!! To ma być Radosne Wielkie Święto nas Wszystkich!!!
- Punkt dotyczący Statutu Bocznicy Kolejowej.
Przykładowy zapis – Kontrolowany podmiot przedstawił podczas kontroli Statut Bocznicy Kolejowej zatwierdzony decyzją Zarządu (nazwa użytkownika bocznicy) 9 grudnia 2017 r., określający bocznicę kolejową (nazwa bocznicy) jako infrastrukturę prywatną nie podlegającą udostępnianiu.
O Statucie tyle się wcześniej napisałem, że tylko wspomnę – jest to najważniejszy dokument – bez tego dokumentu „nasza” bocznica będzie – nieczynna!!! Tyle i aż tyle.
Na koniec zamiast podsumowania. Wypocznijmy przez te dni! Pogoda sprzyja idźmy na spacer czy wyjedźmy na łono przyrody. Bardzo chcę podziękować „moim” pracownikom Panu Piotrowi, Robertowi, Stanisławowi, Sławomirowi i Januszowi, którzy zdążyli zakończyć dzisiaj roboty tak, żeby nie pracować w te dwa dni Świąt i dzięki temu zamiast po torach będę miał możliwość pochodzić po górach.
Dziękuję, a wyżej wymienionym i Państwu również życzę dużo zdrówka: Witold Bardziński
Dużo zdrówka też życzę, „Naszej” Lenie Kmiecik, Córeczce Pana Piotra, jednego z Naszej Braci Kolejarskiej i przypominam, jak będziemy rozliczać swój podatek, czy namówieni przez nas znajomi, wskazujmy w nim cel naszego 1 %:
Fundacja: „Na ratunek dzieciom z chorobą nowotworową” nr KRS-u: 86210 cel szczegółowy: Lena Kmiecik.
W imieniu Pana Piotra oraz własnym dziękuje: witold bardziński
Ps. Fotki z „Galerii z prac Tormax” – witold bardziński.
.