RINF-PL

Dodane 16 grudnia 2018 przez Witold Bardziński

Szanowni Państwo, użytkownicy bocznic kolejowych występują do Prezesa UTK o nadanie uprawnień dostępu do aplikacji RINF-PL do 16 marca 2018 r. Rok mi się nie pomylił faktycznie ten termin upłynął 16 marca 2018!!! A co mają zrobić te bocznice które nie wystąpiły o dostęp do aplikacji RINF?

Oj, niedobrze, niedobrze, a nawet bardzo niedobrze.  Dawniej chodziłem z takim „kolegą” (nie pozdrawiam) co na każdej bocznicy mówił – oj, oj, jak nie macie świadectwa bezpieczeństwa bocznicy to nie dosyć, że Prezes UTK zamknie Wam bocznicę to jeszcze nałoży straszną karę!!! Podobno teraz chodzi i mówi – oj jak nie jesteście w RINF-ie to możecie być pewni, że 16 marca 2019 r., żaden pociąg na Waszą bocznicę już nie wjedzie!!!

Ja natomiast nie wiem i żadnym wróżbitą nie jestem, żebym mógł straszyć. Z tego co mi wiadomo i zalecałbym to każdemu użytkownikowi bocznicy który nie złożył jeszcze wniosku o dostęp do aplikacji RINF-PL aby uczynił to jak najszybciej: https://utk.gov.pl/pl/uslugi/operatorzy-ocznic/uslugi-dla-operatorow-b/11776,Uzyskanie-dostepu-do-krajowego-rejestru-infrastruktury-kolejowej-aplikacja-RINF-.html .

Znam takie bocznice, wystąpiły po tym terminie i ich wnioski są już załatwione bądź są w trakcie załatwiania.

Jest natomiast problem (pozdrawiam serdecznie Panie Dariuszu… o taki młody człowiek, a już Prezes dużej firmy, a ma jeszcze czas na hobby w zakresie prawie sportu zawodowego… pogratulować!) gdy bocznica nie ma jeszcze świadectwa bezpieczeństwa użytkownika bocznicy kolejowej. Doprowadziły do tego pewne naleciałości byłego Prezesa co pozostawił Panu Dariuszowi tykającą „bombę”?! Dlaczego? Bo ja też tak naprawdę nie wiem, jak się do Rejestru Infrastruktury Kolejowej odniosą sami Przewoźnicy kolejowi? Czy już 16 marca 2019 r., rano popatrzą do aplikacji i zobaczą, że nie ma tam bocznicy Pana Dariusza i „szlaban na tor”??? Dobrze, że za płotem bocznicy Pana Dariusza jest bocznica, która ma świadectwo bezpieczeństwa bocznicy i jest zarejestrowana w aplikacji RINF, ale w takim razie po co Panu Dariuszowi wybudowana niedawno bocznica? Na pewno nie po to żeby na transporcie kolejowym zarabiała bocznica sąsiada. Ale żeby zakończyć ten temat czymś bardziej optymistycznym to napiszę – Panie Dariuszu – Damy radę!!!

Przejdźmy natomiast do wypełnienia części RINF-u, gdy od Prezesa UTK dostaniemy pismo:

„W odpowiedzi na wniosek o uzyskanie dostępu do krajowego rejestru infrastruktury

kolejowej, przesłany pismem doręczonym do Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego

????????? r. przekazuję dane dostępowe do aplikacji RlNF-PL.

Imię nazwisko

                Rola:     Administrator Podmiotu

                Login:    ????????

                Hasło:   (hasło podane przez UTK)

Osoba posiadająca uprawnienia Administratora podmiotu ma możliwość nadawania dalszych

uprawnień innym osobom w ramach tego samego podmiotu.

Jednocześnie informuję, że w celu zalogowania do aplikacji RINF-PL, należy wejść na stronę

https://rinf.utk.gov.pl/  i użyć wskazanych powyżej danych. Po pierwszym logowaniu,

aplikacja RINF-PL wymusi zmianę hasła.

Niniejsze pismo stanowi potwierdzenie wypełnienia przez Państwa spółkę obowiązku,

o którym mowa w §4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa w sprawie

krajowego rejestru infrastruktury kolejowej (Dz. U. z 2016 r. poz. 63). Termin na przekazanie

kompletnych danych do rejestru RINF upływa 16 marca 2019 r. W pierwszym kwartale

2018 r., na stronie internetowej Urzędu Transportu Kolejowego zostaną opublikowane

materiały informujące o sposobie wprowadzania danych do RINF. Wszelkie zapytania

w sprawie funkcjonowania rejestru RINF proszę kierować na adres e-mail: rinf@utk.gov.pl.

Aplikacja funkcjonuje na każdym urządzeniu z dostępem do Internetu z zainstalowaną

przeglądarką internetową (Firefox, Chrome, JE) w wersji obsługującej HTML5 oraz CSS3.

Do prawidłowego działania aplikacji należy włączyć również obsługę skryptów JavaScript

oraz cookies”.

Z powyższego pisma już jest nieaktualne zdanie: „W pierwszym kwartale

2018 r., na stronie internetowej Urzędu Transportu Kolejowego zostaną opublikowane

materiały informujące o sposobie wprowadzania danych do RINF”.

Aplikacja działa fajnie choć pewne rzeczy mogą zaskakiwać, ale o tym napiszę w dalszej części blogu.

Dobra do roboty!

Wchodzimy na https://rinf.utk.gov.pl/ podajemy login lub adres email podajemy hasło (z pisma Urzędu). Wejście do aplikacji wymusi zmianę hasła na „nasze”.

Następnie „wchodzimy” do Dane RINF-PL w zakładkę – Punkty operacyjne – tory boczne i „klikamy” – Wniosek o punkt operacyjny. Dalej – Nowy punkt operacyjny.

Następnie wybieramy typ punktu operacyjnego – prywatna bocznica.

Nazwa punktu operacyjnego – Pełna nazwa firmy,

Nazwa skrócona – podać jeżeli jest albo skopiować pełną nazwę,

Ulica, kod pocztowy, miejscowość, województwo, powiat, gmina – wg danych użytkownika bocznicy,

Długość geograficzna – kliknąć na „globusik” i „zabawa myszką” w najeżdżaniu na naszą miejscowość i na nasz zakład. (Panie Dariuszu tutaj muszę Pana uspokoić, Pana bocznica jest przynajmniej tutaj i na mapie jest zaznaczony tor odgałęziający od toru PKP PLK S.A.). Jak już najedziemy klikamy na nazwę naszego zakładu i klikamy wybierz i zakończ. Pojawią się nam wówczas wypełnione dane długości i szerokości geograficznej.

Daty rozpoczęcia i daty zakończenia możemy pominąć akceptując daty wpisane lub wpisać jako datę rozpoczęcia datę wydania świadectwa bezpieczeństwa, natomiast datę zakończenia pozostawić, życzę Państwu aby faktycznie Wasza bocznica przetrwała do Sylwestra roku 3001!!!

Klikamy następnie Zapisz.

Następnie klikamy „+” (lewa strona w pasku z nazwą bocznicy) i pojawia się nam „Charakterystyka punktu operacyjnego” klikamy „+ Wstaw” i wpisujemy:

Długość ogólną torów bocznicy – długość podajemy w metrach, znajdziemy tą długość w Regulaminie pracy bocznicy.

Tory zelektryfikowane – na 99% Nie czyli – N

Towary niebezpieczne – Czy bocznica bierze udział w przewozie towarów niebezpiecznych klikamy N jak Nie lub T jeżeli Tak.

Dopuszczalny nacisk osi na torach zdawczo- odbiorczych. Wpisujemy w kN. Tą wartość mamy wpisaną w Regulaminie pracy bocznicy, z tym, że tu uwaga te wartości mogą być różne na torach zdawczo-odbiorczych np. 226 kN a na torach bocznicy 196 kN. Pamiętajmy podajemy wartość na torach zdawczo-odbiorczych!!!

Przystępujemy do wypełnienia kolejnego punktu – klikamy w Punkty odgałęzienia, a następnie klikamy „+ Wstaw”.

Tutaj najlepiej „przepisać” dane z Świadectwa bezpieczeństwa bocznicy lub z Regulaminu pracy bocznicy, wpisujemy:

Numer linii (numer linii kolejowej) od której odgałęzia się tor bocznicy.

Nazwa punkt… Nazwa obiektu, od którego się odgałęzia tor bocznicy – przeważnie Stacja kolejowa np.: Gliwice Towarowa

Kilometraż li… – Kilometraż linii kolejowej, na którym odgałęzia się tor boczny – jest napisany ten kilometraż w Świadectwie lub Regulaminie

Numer ro… – Numer rozjazdu, na którym odgałęzia się tor boczny, podobnie jak powyżej „ściągamy” te dane ze Świadectwa bądź Regulaminu. Tu uwaga. Nie „bawmy” się za bardzo w szczegóły,… czy to styk początkowy rozjazdu czy jego koniec czy środek… podajemy numer rozjazdu.

Zarządca. Tutaj mamy wybór z listy Zarządców, najczęstszym wyborem jednak będzie „PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.”. Ale proszę sprawdzić, żeby nie było na „bardzińskiego”.

Następnie klikamy w Świadectwa bezpieczeństwa (to o czym pisałem na początku. Trzeba wpisać dane o Świadectwie bezpieczeństwa! Co zrobić jak go nie mamy!!! Dowiem się to podpowiem. Ale już teraz podpowiadam – wystąpić jak najszybciej!!!).

Klikamy + Wstaw,

Wpisujemy numer Świadectwa,

Wpisujemy datę jego ważności: rok-miesiąc-dzień oraz godzinę ( z tą godziną jest różnie, bardziej pytanie do filozofów – czy 23.59 czy 0.00??? („bardziński” też się na wszystkim nie zna).

No i tutaj dla tych co pierwszy raz korzystają z tej aplikacji pojawia się problem w poszukiwaniu jakiejś ikonki „zaakceptuj” czy „koniec”. Jest owszem wyloguj, no ale co? Przyjął komputer te dane? Dotarła ta wiadomość do adresata???

Rada jest jedna, po wykonaniu ostatniej czynności – nie wychodzimy z programu tylko przechodzimy do naszej skrzynki odbiorczej gdzie powinna pojawić się wiadomość od rinf@plk-sa.pl

„Dziękujemy za złożenie wniosku o stworzenie nowego punktu operacyjnego (tutaj jest napisana nazwa bocznicy). W ciągu kilku tygodni zostanie nadany unikalny kod, a następnie punkt pojawi się w tabeli Punkty operacyjne – tory boczne w aplikacji RINF-PL. Powiadomimy Cię o tym fakcie w kolejnej wiadomości.

Upewnij się, że dla Twojej bocznicy zostały podane także dodatkowe informacje dotyczące charakterystyk technicznych, punktu odgałęzienia oraz świadectwa bezpieczeństwa.

Ten e-mail został wygenerowany automatycznie. Prosimy na niego nie odpowiadać. W przypadku problemów związanych z funkcjonowaniem aplikacji RINF – PL możesz uzyskać pomoc wysyłać e-mail na adres rinf@utk.gov.pl ”.

No i tyle i aż tyle.

Proponuję natomiast tym co otrzymali już wiadomość od rinf@plk-sa.pl:

„Informujemy, że dla punktu operacyjnego (tutaj jest napisana nazwa bocznicy) został nadany kod punktu operacyjnego. Punkt jest już widoczny w tabeli Punkty operacyjne – tory boczne w aplikacji RINF-PL. Możesz teraz przystąpić do podawania danych o torach kolejowych zlokalizowanych w punkcie operacyjnym”.

Proszę się wstrzymać do następnego blogu, wypełnienie tych danych jest trochę skomplikowane i po co stresować się przed Świętami!!!

O Boże Kochany, mamy już Święta!!! Choinka, prezenty itd., a też Szanowni Panowie, wyręczmy przynajmniej trochę nasze Kochane Panie, zostawmy Im lepienie pierogów, ciast itd., ale przecież nikt lepiej jak my, nie wymyje okien czy powiesi firanek!!! O przepraszam tych co już to mają za sobą! Pogratulować! No to zostało dźwiganie zakupów, coś odwrotnego jak w niektórych krajach. W naszej kulturze to raczej prawdziwego mężczyznę poznany po tym, że dźwiga zakupy a nie jego Ukochana!

Wesołych zdrowych Pogodnych Świąt i Szczęśliwego Nowego roku 2019!!! Szczególnie w tych życzeniach Dużo Zdrowia – łącze się z Panem Krzysztofem i z „naszym” Kochanym Maleństwem – Leną Kmiecik, Córeczce Pana Piotra, jednego z Naszej Braci Kolejarskiej i przypominam, jak będziemy rozliczać swój podatek, czy namówieni przez nas znajomi, wskazujmy w nim cel naszego 1 %:

Fundacja: „Na ratunek dzieciom z chorobą nowotworową” nr KRS-u: 86210 cel szczegółowy: Lena Kmiecik.

W imieniu Pana Piotra oraz własnym dziękuje: witold bardziński

Następny blog – dotyczący wypełnienia danych RINF ukaże się 06 stycznia 2019 r.

Ps. Fotki kartki świąteczne z dawnych lat – witold bardziński

.